• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Основи безпеки життєдіяльності людини

/Files/photogallery/1048/0-02-07-f9351763e98fce4c5a179d048bccdf6fa26c0c70642d8e72ad3c84c2096336d8_c12285e9.jpg/Files/photogallery/1048/0-02-07-c53e1b9d70661f5a40ad676deef407d4350e833d65b685cf59aa7b55ea4590f1_a08b142b.jpg/Files/photogallery/1048/0-02-07-a220d13c49330855c79ea3aac379ff35e144330d226b05505716f31596497233_df60836b.jpg/Files/photogallery/1048/0-02-07-9a3e40a7f948c11fc3c365725f16dad0e2252a313b2796ea8c8c607b4727c471_f83d8996.jpg/Files/photogallery/1048/0-02-07-996ea9a90132617e6f44b84cd13330e95277db22d919319d01ddbadb59a84ef9_522c920f.jpg/Files/photogallery/1048/0-02-07-829bb2e6990bb85aa06c9f8290610a1b9f4bde6cfa95265877164874ab55d7ab_6337c515.jpg/Files/photogallery/1048/0-02-07-42031112c23c71c94ed8757902d3b07a2a7a7769c36ea0be40d788ece8568d71_a6e57b46.jpg

ТЕЛЕФОНИ ЧЕРГОВИХ СЛУЖБ

Пожежна служба – 101

Міліція – 102

Швидка медична допомога – 103

Служба газу – 104

ПОРЯДОК ДІЙ ПРИ ВИЯВЛЕННІ ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНОГО АБО ПІДОЗРІЛОГО ПРЕДМЕТА

У разі виявлення вибухонебезпечного або підозрілого предмета слід додержуватися наступної послідовності дій:

• Негайно припинити будь які зайві дії поруч з виявленим предметом, зупинити всі роботи, вимкнути обладнання та техніку.

• Звернути увагу оточуючих людей на небезпеку та ініціювати їх відведення на максимально безпечну відстань, але не менше ніж 100 м. При цьому слід зберігати спокій та рівновагу, намагатися не провокувати паніку. У разі необхідності надати допомогу у залишенні небезпечної зони літнім людям, дітям та інвалідам.

• Терміново повідомити про знахідку представників правоохоронних органів та аварійні служби за телефонами 101, 102 та дати максимально- детальний опис виявленого предмету і ситуації що склалася.

Пам'ятайте, що дзвінки за номерами телефонів аварійних служб 101, 102, 103, 104 безкоштовні з будь яких телефонів та можливі навіть за відсутності коштів на рахунку.

• За можливості, позначити місце виявлення предмету за допомогою підручних засобів.

• До прибуття спеціальних служб вжити заходів для обмеження доступу людей до небезпечної зони. При цьому необхідно залучати представників комунальних служб, служб охорони установ та підприємств, які знаходяться поруч.

• Запам'ятати та, за можливості, зафіксувати обставини виявлення предмета, час виявлення, місце розташування, його зовнішній вигляд, характерні ознаки. Звернути увагу на осіб які можуть бути причетні до залишення виявленого предмету, запам'ятати їх прикмети. Для надійної фіксації важливої інформації доцільно застосовувати засоби фотографування за їх наявності.

• Обов'язково дочекатися в безпечному місці прибуття представників спеціальних вибухотехнічних або піротехнічних служб та особисто передати фахівцям наявну інформацію стосовно предмету.

УВАГА! КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ!

Торкатися вибухонебезпечного або підозрілого предмета, зрушувати його з місця, проводити будь які маніпуляції з ним. о Будь яким чином впливати на предмет, піддавати його механічному, термічному, акустичному, світловому або іншому впливу, о Самостійно відкривати та перевіряти підозрілі сумки, коробки, валізи, о Намагатись самостійно знешкоджувати вибухонебезпечний предмет, о Використовувати поруч з предметом відкритий вогонь, палити, використовувати електронагрівальні прилади, о Користуватися поруч з предметом засобами радіозв'язку, мобільними телефонами та іншими приладами гцо передають радіосигнали.

Окремий та найнебезпечніший клас вибухонебезпечних предметів складають саморобні вибухові пристрої. В основу конструкцій таких пристроїв покладений принцип створення схеми, яка призводить до поразки цілей вибухом, який може керуватися самими різноманітними способами, кількість яких обмежується лише фантазією та навичками зловмисника.

Велика небезпека таких пристроїв у значній мірі обумовлена непередбаченістю принципу їх дії та різноманітний камуфляж, який значно ускладнює їх своєчасне виявлення.

Наступні характерні ознаки, вказують на можливу наявність вибухового пристрою та викликають необхідність максимального підвищення уваги:

• виявлення в громадських місцях, транспорті сумок, валіз, пакунків, коробок та інших предметів, які залишені без нагляду власників;

• наявність на виявленому предметі ознак стандартних бойових припасів, піротехнічних виробів, або їх частин;

• виявлення елементів тари, упакування, оболонок, обгорток, етикеток від зарядів вибухових речовин та засобів підриву промислового виготовлення з відповідним маркуванням;

• наявність на виявленому предметі частин та деталей, які не відповідають його прямому призначенню;

• наявність на виявленому предметі мобільного телефону, радіостанції, або інших пристроїв, здатних приймати радіосигнали;

• наявність на виявленому предметі електричних дротів, фрагментів електричних схем, антен, світлових індикаторів, ізоляційної стрічки, тощо, які не відповідають призначенню предмета, або функція яких незрозуміла;

• наявність дроту, нитки або мотузки яка відходить від виявленого предмета;

• виявлення предметів які не відповідають навколишній обстановці, або походження яких незрозуміло;

• підозрілі звуки які лунають від виявленого предмета (звук ходу механічного годинника, звук роботи вібраційного механізму або дзвінка телефону, інші періодичні звуки);

• наявність різкого запаху паливно-мастильних матеріалів, ацетону або інших хімічних речовин, що йде від виявленого предмета;

• незвичайно велика маса предмета, яка викликає підозру;

• наявність електричних дротів, мотузок на воротах, дверях, вікнах і інших конструкціях, що відкриваються;

• автотранспорт припаркований в підозрілих місцях, залишений на занадто довгий час, перенавантажений автотранспорт;

місця локального ремонту дорожнього покриття та стін будівель, свіжопофарбовані, свіжоскопані місця, причину появи яких складно пояснити.

Наказ №61 від 27.05.2016 по Козинській ЗОШ І-ІІІ ступенів про посилення профілактичної роботи щодо безпеки життя та здоров"я дітей.

Інформація

про проведення Тижня безпеки дорожнього руху з 16 по 22 травня 2016 року

№ п/п Назва заходу Клас Дата проведення Відповідальні
1 Відкриття Тижня безпеки дорожнього руху «Коли вирушаєш у путь-завжди обережним будь» Єдиний урок з Правил дорожнього руху «Безпека на дорозі-безпека життя» 1-11 1-11 16.05.16 Бондаренко Л.І Класоводи, класні керівники
2. Тематичні бесіди,години спілкування,тренінги Виставка-огляд спеціальної літератури «Дай руку,вулице» Ігротека «Намалюй знаки» 1-11 1а,1б 17.05.16 Класні керівники,класоводи Бібліотекар школи Класоводи 1-х класів
3 Конкурс плакатів «Червоний,жовтий,зелений» Перегляд мультфільмів «Азбука дорожньої безпеки» 5-8 1-4 18.05.16 Вчителі образотворчого мистецтва Класоводи
4 Конкурс малюнків на тему «Знай дорослий,знай дитя-безпека руху це життя» Гра-вікторина по станціях «Знай правила дорожнього руху» 1-4 5-7 19.05.16 Класоводи Бібліотекар
5 Тренінг «Твій безпечний шлях до школи» Вікторина «Дорожня грамота» Лінійка закриття Тижня безпеки руху 9-11 5-8 1-11 20.05.16 Педагог-організатор ЗДВР ЗДВР

Завантажте презентації для вивчення та повторення правил дорожнього руху:

  1. Правила дорожнього руху для дітей.
  2. Зупинка, стоянка, переваги маршрутних транспортних засобів, рух транспортних засобів із спеціальними сигналами.
  3. Повторення правил дорожнього руху в 6 класі.
  4. Правила дорожнього руху для велосипедистів.
  5. Загальні положення правил дорожнього руху.
  6. Вивчення дорожніх знаків.
  7. Гіпотетичні ситуації на дорозі.

Завантажте презентацію "Цивільний захист і безпека життєдіяльності в системі роботи загальноосвітнього навчального закладу Київщини".

Матеріал для засвоєння знань з протипожежної безпеки:

  1. Урок з основ здоров'я у 6 класі "Пожежі в домі".
  2. КВН "Іскру туши до пожежі".
  3. Практичне заняття "Дії населення під час пожежі".

Методичний посібник по наданню першої невідкладної допомоги.

Запобігання дитячого травматизму


Нормативна база

/Files/images/5139.gif

Дитячий травматизм та його профілактика

Дитячий травматизм є однією з актуальних проблем охорони здоров'я. Значимість даної проблеми часто недооцінюється. Травматизм можна уникнути шляхом вжиття заходів профілактики чи боротьби з ним.

Рівень травматизму, в тому числі дитячого останнім часом невпинно зростає в усьому світі. Особливо занепокоєння викликає зростання дорожньо-транспортного травматизму, який призводить до зростання дитячої смертності, є однією з причин інвалідності.

У виникненні травм у дітей суттєве значення мають вікові, анатомо-фізіологічні та психологічні особливості дітей, їх фізичний та розумовий розвиток, недостатність життєвого досвіду, підвищений інтерес до пізнання оточуючого світу.

Найменш розповсюджений травматизм серед дітей першого року життя.

Діти дошкільного віку майже постійно знаходяться під наглядом батьків чи вихователів дитячих закладів і рівень травматизму серед них не перевищує 5% від загальної кількості.

А ось діти шкільного віку отримавши певну самостійність та свободу і не маючи достатнього життєвого досвіду травмуються значно частіше.

При цьому хлопчики серед травмованих складають 65-70%, що пояснюється їх схильністю до рухливих ігор, активного відпочинку.

За місцем виникнення травми у дітей можна виділити наступні види дитячого травматизму: побутовий, вуличний, шкільний (під час знаходження в школі), дорожньо-транспортний, та спортивний (під час тренування чи спортивних змагань).

За останні кілька років кількість травм серед дитячого населення Комсомольського району м. Херсону зростає, щорічно збільшуючись на 10% від минулорічних показників. При цьому в структурі дитячого травматизму перше місце стійко займає вуличний травматизм, він складає 47,2% випадків від загальної кількості травм серед дітей, на другому місці – побутовий травматизм, складає 36,3%, на третьому місці – спортивні травми, складають 9,8%.

Вуличний травматизм серед дітей має певну сезонність. Найбільший рівень вуличного травматизму відзначається в період зимових та літніх канікул, коли діти мають більше вільного часу і проводять його на вулиці, частіше за все без нагляду дорослих.

Викликає занепокоєння і значне підвищення шкільного травматизму. Найчастіше травми виникають під час перерви, на уроках фізкультури та праці.

Кількість дорожньо-транспортних травм від загальної не значна, та актуальність їх профілактики зумовлена зростанням кількості та підвищення складності спричинених пошкоджень. Саме транспортний травматизм дітей частіше за все приводить до смертності та інвалідності дітей, потребує тривалого стаціонарного лікування.

Основними причинами дитячого травматизму є:

1.Недостатній контроль за дітьми по дорозі в школу та додому.

2.Незнання правил дорожнього руху та поведінки на вулиці, навмисне нехтування цими правилами.

3.Ігри на проїзній частині вулиці.

4.Недостатнє охоплення дітей позашкільною навчально-виховною та розважальною роботою, недостатній контроль за дітьми під час дозвілля.

Профілактика дитячого травматизму більш соціальна, ніж медична проблема і потребує зусиль багатьох муніципальних та соціальних служб.

Основними методами профілактики дитячого травматизму слід вважати:

1.Посилення нагляду та контролю за дітьми, організація їх дозвілля.

2.Навчання дітей правил вуличного руху.

3.Організація місць для дозвілля (ігрові площадки, дитячі парки)

4.Охоплення дітей молодшого шкільного віку позашкільною виховною роботою (спортивні секції, дитячі гуртки).

5.Підвищення контролю за додержанням водіями правил дорожнього руху, контроль за станом доріг (стан світлофорів, дорожні розминки, дорожні знаки).

Методичні матеріали

Пам'ятки ДСНС

Шановні учні, вчителі, батьки! Здоров'я - це найважливіше, що є в житті кожної людини. Зміцнюйте та бережіть його!

Суспільство вкрай стурбоване станом травмування та загибелі дітей. За статистичними даними щорічно гине величезна кількість дітей в наслідок аварій, утоплення, удушення, у вогні. Лише вдумайтеся:в середньому щодня в нашій країні через нещасні випадки гине чотири дитини, щотижня – одна школа втрачає клас дітей, щороку, в мирний час – країна втрачає півтори тисячі юних громадян! Нещастя стається саме тоді, коли діти залишаються напризволяще, де небезпека чатує на кожному кроці: вдома – коли працюють електропобутові прилади та є вільний доступ до сірників та запальничок, вибухонебезпечних предметів, хімічних речовин; на вулиці – в умовах стрімкого потоку транспорту; під час відпочинку у лісі, горах, біля водойм. Діти стають заручниками обставин, а їх легковажне ставлення до вогню, води, незнання елементарних правил безпеки часто є першопричинами сумних та трагічних наслідків. Шановні батьки! Звертаємося до Вас з проханням: не залишайте дітей без нагляду, дбайте про власну безпеку та безпеку своїх дітей! Навчайте їх культури поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, водою, газовими та електричними приладами, різного виду небезпечними речовинами та предметами. Пам’ятайте: безпека ваших дітей залежить тільки від вас самих! Сподіваємося, що тільки у співпраці ми зможемо вирішити основну проблему людства – збереження найціннішого скарбу – життя!

Пам'ятка безпечної поведінки під час літніх канікул для учнів

- Гуляти й гратися можна в місцях, які призначені для цього.

- Небезпечними для ігор можуть бути сходи, підвали, горища, будівельні майданчики, ліфти.

- Під час ігор у небезпечних місцях можна одержати травми й каліцтва різного ступеня тяжкості.

- Під час ігор не варто демонструвати свою хоробрість одноліткам, стрибаючи з великої висоти, пірнаючи з крутих схилів на велику глибину, здираючись якнайвище на дерева.

- Під час літнього відпочинку слід поводитися так, щоб не мати дорікань із боку дорослих.

- Під час канікул слід, як і раніше, дотримуватися правил пожежної безпеки.

- Не можна брати в руки незнайомі предмети, кидати їх у вогонь, гратися ними. Найкраще повідомити про місце їхнього знаходження дорослих.

- Під час відпочинку на узбережжі слід обов'язково дотримуватися правил поведінки на воді й поблизу водоймищ.

- Одяг та взуття для відпочинку слід вибирати згідно із сезоном.

- Після контакту зі свійськими тваринами слід добре вимити руки з милом.

Гарних вам канікул!

Пам`ятка з безпеки життєдіяльності на канікулах

1. Правила дорожнього руху

• ходити тільки по правiй сторонi тротуару;

• дорогу переходити не поспiшаючи;

• не можна переходити дорогу навскіс;

• переходячи дорогу, слiд подивитися налiво, дiйшовши до середини зупинитися i подивитися направо;

• якщо не встигли перейти вулицю i рух транспорту почався, слiд зупинитися на серединi вулицi i зачекати, поки рух припиниться;

• якщо немає тротуарiв, слiд триматися лiвого боку дороги, тобто йти назустріч транспорту, що рухається.

2. Правила протипожежної безпеки

• Дотримуйтесь правил протипожежної безпеки в спекотну погоду;

• гра з вогнем — одна з причин пожежi;

• дотримуйтесь правил протипожежної безпеки в турпоходi.

3. Правила поведiнки на водi

• купатися можна тiльки в сонячну безвiтряну погоду при температурі повiтря не нижче 20—250 С i води — не менш нiж 18—200С;

• купатися дозволяється тiльки в спецiально вiдведених мiсцях;

• забороняється заходити у воду глибше, нiж по пояс, людинi, яка не вмiє плавати;

• не запливайте за знаки огорожi акваторiї пляжу;

• грубi iгри та пустощi у водi небезпечнi для життя;

• не забруднюйте воду та берег;

• не подавайте хибних сигналiв тривоги;

• не користуйтесь надувними матрацами, катерами та iншими предметами, якi не призначенi для плавання.

4. Правила електробезпеки

• Під час вимикання електроприладiв забороняється витягувати вилку з розетки за шнур;

• категорично забороняється користуватися електроприладами, в яких знайдено несправнiсть;

• не торкатися мокрими руками електроприладiв, якi знаходяться під напругою;

Пам’ятайте: зовнiшнiми ознаками несправностi електропроводки або приладiв є специфiчний запах пiдгораючої iзоляції, з’явлення іскри, перегрівання штепсельних розеток i вилок.

5. Вибухонебезпечні предмети

• До виявлених вибухонебезпечних предметiв нi в якому разi не можна торкатись, перекладати, розряджати, зберiгати;

• забороняється використовувати снаряди для розведення вогню;

• не можна збирати, здавати снаряди в металобрухт;

• виявивши вибухонебезпечнi предмети, необхiдно термiново повiдомити мiлiцiю, школу, вiйськкомат.

6. Правила культури поведінки (правила в громадських місцях)

• Завжди прагнiть бути культурною людиною;

• поступайтеся мiсцем людям похилого вiку;

• поважайте старших, не будь грубим;

• не гуляйте пiзнiше 21 години;

• не сидiть цiлодобово бiля телевiзора, комп’ютера;

• бiльше читайте художньої лiтератури.

7. Категорично забороняється

• Ходити на територiї новобудов;

• купатися без догляду дорослих;

• розводити вогнище в лiсi, поблизу лiнiй електропередач;

• iздити на велосипедi на тiй частинi дороги, де рухається транспорт.

8. Суворо дотримуйтесь правил:

• дорожнього руху;

• користування газовими, електричними приладами;

• поведiнки дiтей на водi;

• користування пасажирським лiфтом;

• протипожежної безпеки.

Правила поведінки на воді та поблизу водоймищ

Першою умовою безпечного відпочинку на воді є вміння плавати. Навчитись плавати потрібно кожному. Людина, яка добре плаває, почуває себе на воді спокійно, упевнено, у випадку необхідності може надати допомогу товаришу, який потрапив в біду.

Навіть той, хто добре плаває, повинен постійно бути обережним, дисциплінованим ісуворо дотримуватись правил поведінки на воді.

Знання та виконання правил поведінки на воді є запорукою безпеки життя, а також отримання задоволення від відпочинку. Необхідно звернути особливу увагу на пояснення юнацтву правил поведінки на воді.

Серед смертності від травматизму утоплення займає одне з перших місць. Головною причиною утоплені є невміння плавати, незнання особливостей водойм, при стрибках у воду велику небезпеку приносять підводні скелі, каміння.

Варто пам’ятати, щоосновними умовами безпеки є:
- правильний вибір та обладнання місць купання;
- навчання дорослих і дітей плаванню;
- суворе дотримання правил поведінки під час купання і катання на плавзасобах;
- постійний контроль за дітьми у воді з боку дорослих.

Загальні правила поведінки на воді:

1. Відпочинок на воді (купання, катання на човнах) повинен бути тільки у спеціально відведених місцевими органами виконавчої влади та обладнаних для цього місцях.
2.Безпечніше відпочивати на воді у світлу частину доби.
3. Купатися дозволяється в спокійну безвітряну погоду при швидкості вітру до 10м/сек, температурі води — не нижче +18° С, повітря — не нижче +24° С.

4.Перед купанням рекомендується пройти огляд лікаря.
5. Після прийняття їжі купатися можна не раніше, ніж через 1,5-2 години.
6. Заходити у воду необхідно повільно, дозволяючи тілу адаптуватися до зміни температури повітря та води.
7. У воді варто знаходитись не більше 15 хвилин.
8. Після купання не рекомендується приймати сонячні ванни, краще відпочити в тіні.
9. Не рекомендується купатися поодинці біля крутих, стрімчастих і зарослих густою рослинністю берегів.
10. Перед тим, як стрибати у воду, переконайтесь в безпеці дна і достатній глибині водоймища.
11. Пірнати можна лише там, де є для цього достатня глибина, прозора вода, рівне дно.
12. Кататися на човні (малому плавзасобі) дозволяється тільки після отримання дозволу та реєстрації у чергового по човновій станції.

Під час купання не робіть зайвих рухів, не тримайте свої м’язи у постійному напруженні, не порушуйте ритму дихання, не перевтомлюйте себе, не беріть участі у великих запливах без дозволу лікаря і необхідних тренувань.

Правилами поведінки на воді забороняється:

1. Купатися в місцях, які не визначені місцевими органами виконавчої влади та не обладнані для купання людей.
2.Залазити на попереджувальні знаки, буї, бакени.
3. Стрибати у воду з човнів, катерів, споруджень, не призначених для цього.
4.Пірнати з містків, дамб, причалів, дерев, високих берегів.
5. Використовувати для плавання такі небезпечні засоби, як дошки, колоди, камери від автомобільних шин, надувні матраци та інше знаряддя, не передбачене для плавання.
6. Плавати на плавзасобах біля пляжів та інших місць, які відведені для купання.
7.Вживати спиртні напої під час купання.
8. Забруднювати воду і берег (кидати пляшки, банки, побутове сміття і т.д.), прати білизну і одяг у місцях, відведених для купання.
9. Підпливати близько до плавзасобів, які йдуть неподалік від місць купання.
10. Допускати у воді грубі ігри, які пов’язані з обмеженням руху рук і ніг.
11.Подавати помилкові сигнали небезпеки.
12.Заходити глибше, ніж до поясу, дітям, які не вміють плавати.
13. Купання дітей без супроводу дорослих.

Правила поведінки для дітей:

1. Купання дозволяється в спеціально обладнаних місцях, визначених місцевими органами виконавчої влади, під наглядом дорослих (педагогів, керівників або батьків).
2. До купання допускаються групи дітей до 10 чоловік під наглядом одного відповідального, що вміє добре плавати і знає прийоми рятування на воді.
3. Біля місця купання має бути обладнаний медичний пункт, а в разі його відсутності купання має здійснюватись під наглядом медпрацівника.
4. Місця купання обладнуються рятувальними постами з рятувальними засобами. Крім того, в місцях купання дітей ретельно перевіряється дно аварійно-рятувальними службами, про що складається акт перевірки, вимірюється температура води і повітря.
5.Діти допускаються до купання після огляду лікарем.
6. Роздягання та одягання дітей проводиться під наглядом організатора купання (одяг кожної дитини викладається у рядки окремими купами).
7. До і після купання проводиться перевірка наявності дітей, шляхом шикування їх в ряд у відповідності до своїх куп одягу.
8. Відповідальний за купання повинен: нагадати дітям правила поведінки на воді до початку купання, увійти у воду першим (до дозволеної межі), а вийти останнім.
9. При особистому купанні дітей дорослі зобов’язані постійно спостерігати за дітьми, що купаються.

Напередодні літнього купального сезону у нашій школі з учнями проведені бесіди про правила поведінки на воді та про надання першої допомоги потопаючим

Правила дорожнього руху

Вікторина з правил дорожнього руху

Правила поведінки на воді

/Files/images/detia-361.gif

Гриби

Електробезпека

Кiлькiсть переглядiв: 834

Коментарi